Strategii de dezvoltare turistica a municpiului Falticeni si împrejurimi cu referire speciala asupra turismului acvatic Cuprins Cuprins Introducere ...............................................................................................................3 Capitolul I- Considerente metodologice si teoretice...............................................5 Capitolul II- Geneza si evolutia atezari urbane Falticeni .....................................7 II.1. Pozitia geografica si limitele...........................................................7 II.2. Atestarea documentara................................................................ .8 Capitolul III- Potentialul turistic natural al orasului Falticeni .............................9 III.1. Relieful ....................................................................................... 9 III.2. Geologie.......................................................................................10 III.3. Clima ...........................................................................................11 III.4. Hidrografia...................................................................................14 III.5. Vegetatia .....................................................................................15 III. 6. Solurile .......................................................................................17 Capitolul IV- Potentialul turistic antropic al orasului Falticeni....................... .. 19 IV.1. Potentialul turistic antropic cultural istoric.................................20 IV.2. Potentialul turistic antropic tehnico- economice............ .........39 IV.3. Baza materiala a turismului........................................................ 42 IV.3.1. Structurile de primire turistica.......................................... .44 IV.3.2.Capacitatea de cazare turistica........................................... 51 IV.3.3. Turisti cazati ........................................................................54 IV.3.4. Indici de utilizare a capacitatii de cazare .........................55 IV.4. Infrastructura turistica....................................................................57 IV.5. Forme de turism practicate în localitatea Falticeni si în împrejurimi .....................................................................................................63 IV.5.1. Turismul acvatic.............................................................. 63 IV.5.2. Turismul itinerant............................................................ 64 IV.5.3. Turismul de week-end.......................................................65 IV.5.4. Turismul stationar............................................................. 65 IV.5.5. Turismul cultural..................................................................65 IV.5.6. Turism de afaceri si congrese........................................ ...68 IV.5.7. Turismul rural si agroturismul ............................................69 IV.6. Trasee turistice ..............................................................................70 Capitolul V- Strategia de dezvoltare turistica a orasului Falticeni si împrejurimi.................................................................................................... 72 V.1. Elemente generale privind elaborarea strategiei de dezvoltare a turismului în orasul Falticeni si împrejurimi .....................................................72 V.2. Tipuri de strategii turistice .......................................................72 V.3. Planificare strategica a produsului turistic ..............................75 V.3.1. Strategia produsului turistic............................................... 77 V.3.1.1. Caracteristicile produsului turistic ...............................82 V.3.1.2. Tipuri de produse turistice din orasul Falticeni si împrejurimi ........................................................................................................82 V.3.2. Distributia produsului turistic .............................................84 V.3.3. Promovarea produsului turistic...........................................88 V.3.4.Orientari si directii strategice in dezvoltarea turistica a orasului Falticeni............................................................................................... 91 V.3.5.Analiza SWOT a orasului Falticeni ………………......…92 Concluzii.......................................................................................................... 103 Bibliografie ...................................................................................................... 104 Bibliografie 1. Bruhn , M., – Marketing , Editura Economica, Bucuresti, 1999 2. Bucur-Sabo M., Marketing turistic si Ecomarketing turistic, Editura Fundatiei Academiei „Gh. Zane”, Iasi, 2003 3. Cândea M., Esdeli G., Simon T., România. Potential turistic si turism, Editura Universitara din Bucuresti, Bucuresti, 2001 4. Ciobanu I., Management strategic, Editura Polirom, Iasi, 1998 5. Cocean P., Turismul cultural - Editura Presa Universitara Clujeana, Cluj, 2006 6. Cosmescu I., Turismul, Editura Economica, Bucuresti, 1998 7. Dezsi S., Patrimoniu si valorificare turistica, Editura Presa universitara clujeana,Cluj, 2006 8. Dimitriu E., Orasul muzeelor, Editura Bucovina Istorica, Suceava, 2002 9. Erhan E., Plesca Gh., Contributii la cunoasterea climei din zona orasului Falticeni, Editura Universitatea Al.I. Cuza, Iasi, 1964 10. Florescu, C. Marketing, Independenta Economica, Pitesti, 1997 11. Florescu, C., - Marketing, Editura Marketer,Bucuresti, 1992 12. Gherasim T., Gherasim D., Marketing turistic, Editura Economica, Bucuresti, 1999 13. Gruiescu I. S., Marketing în economia turismului, Editura Universitara din Bucuresti, Bucuresti, 1997 14. Iacobescu M. Iosep I., Falticeni, Editura Sport-Turism, Bucuresti, 1978 15. Ilisei G., (1943). Gorovei S. S., (1948 ). Falticeni, Editura Sport-Turism, Bucuresti, 1987 16. Mâlcomete, P., Vorzsake, M. , Strategii de marketing, Editura Junimea, Iasi, 1976 17. Muntele I., Iatu C., Geografia turismului- concepte , metode, si forme de manifestare spatio temporale, Editura Sedcom Libris, editia a doua a revizuita. 18. Nistoreasa V., Falticeni - repere în timp- , Editura Accent Print, Suceava, 2007 19. Petrea R., Petrea D., Turismul rural, Editura Universitara Clujeana, Cluj, 2000 20. Rotaru C. I., Monografia orasului Folticeni si a satelor din împrejurimi, Editura Universitatii Al. I. Cuza, Iasi, 1949 21. Schram M.. Pantazica M., Martiniuc C., (1915-1990) Contributii la studiul hidrogeologic al teritoriului orasului Falticeni, Editura Universitatii Al. I. Cuza, 1965 22. Snack O., Economia si organizarea turismului, Editura Sport-Turism,1976 23. Stancioiu, A.F., Strategii de marketing în turism, Editura Economica, Bucuresti, 2000 24. Statescu D., Strategii de dezvoltare în turism, Editura Premier, Ploiesti, 2006 Vlasceanu Gh., Ianos I., Orasele Ro